Weekje Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Claire - WaarBenJij.nu Weekje Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Claire - WaarBenJij.nu

Weekje Cusco

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claire

16 April 2008 | Peru, Cusco

Het is nu een weekje later en ik begin goed in het ritme te komen, oftewel om 7 uur opstaan (als ik niet al eerder wakker word van de blaffende honden) dan douchen en ontbijten en vervolgens haal ik Martijn op, die op 5 minuutjes lopen van mij vandaan woont en gaan we samen in een taxi of zo´n busje (combi) naar school. Nu is zo´n busje elke keer weer een groot avontuur, omdat er altijd mensen bij kunnen, geen enkel probleem! ;-) Oftewel vandaag telden we zo´n 25 mensen die half op elkaar zaten.

Dan 4 uur Spaanse les en vervolgens lunchen (warm eten) bij je gastfamilie en ´s middags een culturele activiteit. We, aantal vrienden van de talenschool, hebben namelijk zo´n toeristenkaart gekocht, waarbij je 10 dagen lang allerlei ruïnes, musea en kerken kan bekijken. Zo zijn we afgelopen zaterdag te paard oude Inca-ruïnes gaan bekijken. Echt heeel gaaf! Uiteraard schitterende uitzichten :-) En elke keer komen de slang (onderwereld), de lama of puma (onze wereld) en de condor (bovenwereld) weer terug in de opbouw van de tempels.

Ook zijn we het nachtleven van Cusco gaan verkennen en dat was errug gezellig :D Er was af en toe ook wat Salsamuziek tussen de ´gewone muziek´ door en dat is maar goed ook, want dan kan ik namelijk het Salsadansen oefenen! Ik neem namelijk 2x per week salsalessen samen met Esther en Jessica uit Groningen en Nadine uit Duitsland. Er doen ook 3 Peruaanse jongens mee plus de leraar, dus dat is een goede combi!

Oja, de voetbalwedstrijd is niet goed afgelopen voor Cusco, want ze hebben met 3-0 verloren. M´n gastvader baalt er nog steeds van!

Nog bedankt voor alle lieve berichtjes!!!

¡Ciao!

• 15 April 2008 - 22:39

Niels:

7 uur opstaan!?! Je spaans is nog niet goed genoeg om ze even kan uitleggen dat dat echt een belachelijke tijd is om op te staan? ;)
    Wel lekker goedkoop bier natuuurlijk! Vol genieten van die cultuur en zo veel mogelijk foto's maken natuurlijk ;). Fijn om te horen dat je het leuk hebt en succes met je salsa en je spaans!

Xx

• 16 April 2008 - 06:17

Laurien:

Hey Claire,

Wat ontzettend gaaf. Je foto'sijn ook echt heel cool. Kom maar door met die verhalen, vind t heel leuk om te lezen, mmm word er wel een beetje jaloers van.
    Tot snel!
    Liefs Lau

• 16 April 2008 - 06:24

Eveline:

Clairetje!!! Wat een mooie verhalen allemaal, ziet er top uit. Ik ben blij te horen dat je je zo goed vermaakt. Hier in grun alles nog steeds hetzelfde. JF is gister net verhuisd en Arnoud is komen eten. Frank en ik (haha sorry has to be mentioned) gaat ook top.
    Hoe is je gastgezin? En hoe gaat het Spaans je af?
    Succes iig en het ga je goed!!
    Hier in grun missen we je,
    dikke kus

• 16 April 2008 - 07:48

Heleen:

Nice, nice, nice al die foto's wat leuk! Zo krijg je echt een goede indruk van alles.
    Je moet idd vroeg opstaan zeg maar goed je zal er wel al aan gewend zijn en dan is het best prima of niet??!!
    Nog redelijk mooi voetbalstadion btw, ziet er top uit.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Hard bezig met de laatste dingen voor eeuwboek!!! Vind het jammer dat je er niet bij bent, maar stuur anders wel wat pica's die kant op!
    Heel veel plezier en ik wacht je nieuwe berichtje af!!

XX

• 16 April 2008 - 07:52

Anne:

Claire!

Wat een mooie verhalen allemaal.. Ben vooral ook jaloers op het weer daar. Hier alles wel prima. Zoals je in bovenstaand bericht kunt lezen hebben wij sinds gisteren een nieuwe huisgenoot. En hij snurkt door het plafond heen, dus je snapt wel dat ik je mis! Ben je mn nichtje al tegengekomen daar? En hoe is het met je Spaans? Missch toch maar zo'n Peruaan regelen, dan gaat het vast sneller vooruit!. Have fun. X

• 16 April 2008 - 09:45

Eef:

Hey lieve Claire,

Wat klinkt het allemaal leuk!! Volgens mij heb je het wel naar je zin zo!!
    Al lekkere kerels gespot in het nachtleven of daarbuiten?
    Succes met al je Spaanse lessen en de salsa les natuurlijk (vet leuk!!)..

Tot over 9 maanden ;)

kus eef

• 16 April 2008 - 09:46

Nicolien:

eey Claire!

Ziet er stoer uit zo'n voetbalstadion! Vast een vet mooie sfeer, iig beter dan Euroborg dit weekend (stond in de fik :D)
    Je wordt hard gemist in de UB. Ik van de armoede maar in Langedijk gaan leren ;)

Geniet ervan

Ciao
    Nico

• 16 April 2008 - 09:47

Ca:

Hey meis,
    wat een heerlijk leven heb je toch!
    maar dat opstaan he, daar moet je aan wennen denk ik, zou ook goed voor mij zijn hahaha. en waar blijven de foto's van de mooie mannen daar???!
    ben benieuwd.
    Hier gaat alles ok. laatste loodjes voordat we gaan afstuderen!

kijk uit naar je volgende berichtjes!

heel veel liefs en groetjes aan iedereen daar!

xxxx

• 16 April 2008 - 11:00

Leana:

leuke verhalen Claire! In BP nog alles prima, zonnetje begint eindelijk te schijnen dus de bergen in Buda zijn nog mooier. Geniet van je tijd!
    xLe

• 16 April 2008 - 11:01

Ankimon:

Hi Claire,
    Leuk hoor je verhalen en vooral de foto op het paard is een topper.
    Have fun met z'n allen en tot de volgende keer.
    Groetjes uit een grijs Rotterdam.
    love,
    Ankimon

• 16 April 2008 - 13:52

Roosje:

hi clairio,

Prachtige foto's! Bofkont! Hoorde van Floortje dat er nu een mooie man in je kamertje zit! ;-)
    Hier in Holland alles prima!

take care, koeskoes en knuffel!

• 17 April 2008 - 07:40

Fam. Conijn:

lieve claire,
    wat ziet het er allemaal geweldig uit. hier in nl is het koud, vriest nog steeds! gelukkig gaan we bijna naar Miami voor 2 weken. kunnen we ook wat spannende dingen gaan doen. ik hoop dat het eten te eten is? en er genoeg bier is? liefs van ons allen, xx diaan

• 17 April 2008 - 11:08

Dania:

Hola Claire!

Que tal? Aqui es mucho bueno! Goed, toch maar weer over op het nederlands. nice dat je het zo erg naar je zin hebt, ziet er goed uit. Ga toevallig eind juli met lies naar Peru en Bolivia, maar dan ben jij vast alweer terug zeker? en 7 uur opstaan valt ook wel mee, is gewoon een kwestie van wennen ;)
    Have fun!

liefs daan

• 17 April 2008 - 12:53

Renske:

He Claire,
    Zeven uur opstaan? Das uitslapen joh :-) Maar wat leuk dat je 10 dagen lang allemaal culturele dingen gaat doen en bekijken, super tof!
    En salsadansen lijkt me ook super tof! Vooral dat je het daar doet met mannen die hun heupen wel kunnen bewegen! (i.t.t. de Hollandse harken hier.. :-))
    Veel plezier.

Liefs

• 17 April 2008 - 21:33

Claire:

Hoi Claire.

Wat een waanzinnig leuke ervaringen voor je. Je schrijft er ook heel goed over. Ik ben echt jaloers op je. Vanavond waren je Vader. Moeder en Michelle hier, erg gezellig. Michelle had 60 cm gesprongen. althans haar paard. Leuk dat je de Salsa leert, schijnt een goede workout te zijn, heel veel plezier en ik blijf je avonturen volgen.
    Adios
    grote Claire

• 18 April 2008 - 18:51

Pama's:

Mooie zitplaats in dat stadion en wat een sfeertje! Met al die Inca-ruïnes en zo'n 10-dagen kaart heb je al bijna je Masters culturele geografie op zak! :)Ook aan dieren geen gebrek, zo te zien op de foto's.
    Liefs aan je gastouders en geniet :)
    xxxxx

• 19 April 2008 - 15:37

Victor:

Heej Claire,

Het klinkt echt geweldig daar in Peru!!!
    De foto's zien er erg leuk uit, nooit verwacht dat jij nog naar een voetbalwedstrijd zou gaan..
    Hier zijn we intussen druk bezig met het assaut op te bouwen, wat ook supergezellig gaat worden!
    Groeten aan je gastgezin,
    laterrr,

Victor

• 22 April 2008 - 09:11

Franco:

hai claire,

klinkt me allemaal vrij bekend in de oren. wel vermoeiend he, gelijk al bij ontbijt heel sociaal moeten zijn in het Spaans. Geeneens even rustig wakker worden.

Hier alles oke, het gaat ze gangetje. ben wel toe aan wat nieuwe impulsen... Nog een jaartje, dan ga ik misschien ook wel weer wat reizen. Blijft toch wel een van de leukste dingen die er zijn.

Geniet ervan!!

groetjes Francochamps

• 25 April 2008 - 10:35

Heleen:

Clair!!!

Guess what je had later weg moeten gaan want de landenweek is in het teken van JAWEL..... (tromgeroffel) ..... PERU!!!
    Grappig he.
    Zoals gebruikelijk weinig info over het land en ook onvolledig enzo. Als klapper gaan ze ook keizer kuzco kijken WTF wat is dat nou om zo het land te eren/leren kennen vet vaag :S.
    Enfin wat dat betreft mis je dus niets.
    Verder is hier niet zoveel boeiends,het is lekker weer en we luieren en zitten buiten/leren wat. Dat was het eigenlijk!

KUS

• 25 April 2008 - 11:52

Carien:

Hey Clairtje,

Wat gaaf al die verhalen, zo te zien heb je het heel erg naar je zin!
    Salsadansen wel echt leuk dat je dat gaat leren, kun je als je terugbent ons een lesje geven!
    Hier niet heel veel bijzonders, lekker weer en beetje luieren!
    Nog heel veel plezier en hopelijk heb je snel weer een nieuw verhaal,

liefs en xxx Carien