¡Hola! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Claire - WaarBenJij.nu ¡Hola! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Claire - WaarBenJij.nu

¡Hola!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claire

09 April 2008 | Peru, Cusco

¡¡¡Hola!!!

Ben gearriveerd in Cusco, Peru !!! Het reizen ging allemaal heel goed, heb nog drie andere meisjes ontmoet op het vliegveld in Lima, die ook uit Groningen komen en die ook Spaanse les volgen en vrijwilligerswerk gaan doen, dus erg gezellig.
M´n gastouders, Ana en Pepe, zijn hele lieve mensen, die helaas alleen maar Spaans spreken, dus dan moet ik dat ook wel en kan ik helaas niet terugvallen op het Engels :s
Maandag m´n eerste schooldag gehad en natuurlijk zijn er veel Nederlanders, maar ook veel Amerikanen, Duitsers en zelfs een Belgisch meisje. Ik zat eerst in een echte beginnersgroep, dus ben nu overgeplaatst naar een iets moeilijkere groep. Wel ontzettend leuk om weer nieuwe woordjes te leren enzo :)!

Er zijn wel een aantal dingen anders dan in Nederland (duhhh), maar wat ik vooral mis is een lekker warme douche! ´s Avonds douchen kan al helemaal niet, want dan is er gewoon geen water :s
Het wordt trouwens behoorlijk koud ´s avonds of als de zon even achter de wolken is. Helaas hebben mijn gastouders ook geen verwarming, dus zit ik helemaal ingewikkeld in fleecedekens Grey´s anatomy te kijken met Spaanse ondertiteling. Een voordeel is dat ze gelijk lopen met NL :D
Ook word je continue lastiggevallen door mensen op straat om iets te kopen van hen.

Verder heb ik al een kerk met daarin Inca-ruïnes bezocht en zijn we zondag met de familie naar een warme baden-complex gegaan. Helaas hebben we 4x (!) een lekke band gekregen, dus hebben de baden nooit bereikt helaas...

Moet er nu weer snel vandoor, want ga naar een zeer belangrijke (aldus mijn gastvader) voetbalwedstrijd tussen Cienciano (Cusco) en Flamenco uit Brazilië. Ben ontzettend benieuwd naar de sfeer daar!!!
Zal ook snel wat foto´s hierbij plaatsen.

¡Ciao!

  • 09 April 2008 - 21:41

    Emile:

    Hey Claire!!!

    Dat jij daar in Peru zit! Wat gaaf! :D
    Klinkt allemaal erg leuk :)
    We moeten snel weer eens afspreken als je terug bent.
    Heb sindskort een eigen appartementje, kan je die meteen komen bekijken :)

    Veel plezier nog!
    Adios y Besito
    Emilio

  • 09 April 2008 - 22:08

    Heleen:

    He Claira!!

    Goed om een reactie van je te hebben. Was al een beetje ongerust omdat het "zo lang" duurde.
    Maar goed ik dacht je beleeft zoveel in 1 x en je zal misschien ook vast niet altijd tijd en internet hebben.
    Mooi dat het goed gaat daar. Alle verhalen klinken spannend en cool dat alles in het spaans moet, je kan je dus iig beetje redden maar engels was maybe makkelijker geweest.

    Benieuwd hoe de voetbalwedstrijd was (dit x wel voetbal op "clubavond" ;-)).
    En ook toevallig trouwens dat je die Groningers tegenkomt die hetzelfde gaan doen, kleine wereld!!

    Pas goed op jezelf en veel plezier!!!

    Liefs

  • 10 April 2008 - 05:05

    Mark:

    Hey,

    Ik zie dat je direct de lokale cultuur probeert op te snuiven: voetbal, Greys Anatomy etc. Natuurlijk allemaal dingen die we hier in Nederland niet kennen haha

    Als je nog een beetje bijkleurt, wordt je misschien minder snel lastig gevallen door de verkopers op straat, dus hopen op mooi weer :-)

    Vaya con dios,
    Mark

  • 10 April 2008 - 06:52

    Ankimon:

    Hi Claire,
    Dit wordt echt een leuke spannende tijd en grappig dat je toch altijd weer gezellige mensen tegenkomt. Succes met je Spaans. Christine zegt altijd dat het in het begin best makkelijk lijkt maar naarmate je dit beter spreekt het toch weer flink moeilijk gaat worden.
    Have fun, enjoy en houd ons op de hoogte.
    love,
    Ankimon

  • 10 April 2008 - 09:26

    Leana:

    wat mooi, 4 lekke banden! Doen ze goed.
    leuk van je te horen! veel plezier.
    adios

  • 10 April 2008 - 10:39

    Caro:

    Lieve Claire!
    Wat leuk dat je al meteen mensen hebt leren kennen die hetzelfde doen als jij en dan ook nog eens uit grun! wat is de wereld toch klein he?!!
    Beetje balen van de koude douche, wordt t toch vroeg opstaan.. hahha is niet echt iets voor mij, as you know. maar dan heb je tenminste wat aan je dag!
    heerlijk weer spaans de hele dag, daar verlang ik wel naar terug hoor.
    Meis, volgens mij ga je een top tijd tegemoet! geniet ervan en doe de groetjes aan je gastfamilie!

    beso grande

  • 11 April 2008 - 07:49

    Rosie Rosie:

    Hi Clairio!

    Had je nog zo graag even willen spreken voordat je vertrok. Maar ik had alleen maar spoed spoed op werk. En deze week juist een hele rustige week! Stom!
    Maar het klinkt allemaal super avontuurlijk en fantastisch tegelijk!
    Snel foto's posten!

    Liefs Rosie Rose

  • 11 April 2008 - 08:13

    Munk:

    hai claire,heerlijk om ff weg te zijn uit Nederand,geniet ervan!!In de Middeleeuwen wasten de mensen zich ook nit iedere dag => is goed voor de weerstand.Ik ben een groot voorstander van grey`s anatomy,heb deel 1 en 2 achter de rug,dat is een voordeel als je in de ziekte wet loopt!!
    have fun@take care.xx Munk

  • 11 April 2008 - 18:19

    Pama's:

    super'chill' (letterlijk) wat je daar allemaal meemaakt. 4 lekke banden...geen thermale baden...veel aandacht van de lokale bevolking...vooral op straat.
    Het is de beste manier om Spaans te leren en was de voetbalwedstrijd leuk?
    ben superjaloers op je en heb je last van de hoogte (hijg...hijg..of valt dat mee). Liefs van ons 3en en ook van Vic.

  • 13 April 2008 - 19:03

    Hanneke:

    Heey chica!

    Lastig hé, dat ieder Spaans-sprekend persoon geen Engels kan... Ziet er gaaf uit daar! Heel veel plezier in ieder geval en succes met het Spaans.

    xxxx Han

  • 13 April 2008 - 19:05

    Hanneke:

    Trouwens...jij hebt nog geluk dat ze Grey's ondertitelen!!! Hier spreken namelijk alle Amerikaanse en Engelse acteurs vloeiend Spaans. Magisch, ging dat bij mij ook maar zo snel...

  • 14 April 2008 - 09:06

    Renske:

    He meis,
    Fijn dat je zo snel al zo veel leuke mensen hebt ontmoet! Zo te zien en te lezen ga je jezelf daar prima vermaken, geniet ervan.
    Liefs Renske

  • 14 April 2008 - 11:29

    H-leen:

    Vette foto's!
    Mooie begraafplaats btw, ziet er nog best gezellig uit in tegenstelling tot al die treurige dingen hier!
    Ziet er allemaal wel nice uit daar!

    xxx

  • 14 April 2008 - 17:28

    Cynthia:

    Hej Claire!

    Top dat je goed bent aangekomen, is altijd een fijn begin van de reis ;)!

    De foto's zien er mucho bueno uit, maar wel wat 'kouder' dan ik verwacht had! En die Nederlanders, tja, ze zitten volgens mij gewoon OVERAL!

    Ik ben ook helemaal gepakt voor Vietnam, woensdag nog heel even naar Groningen om mijn zonnebril bij de opticien op te halen, en dan donderdag vliegen :D!

    We mailen, kus

    Cynth

  • 15 April 2008 - 17:32

    Esther:

    Hola Claire! Todo bien a Cusco? Als ik jouw verhalen lees krijg ik echt een warm gevoel van binnen, het is zo fantastisch daar! Me gusto Cusco Y Peru mucho!! Welke talenschool zit je? Toch niet toevallig Amauta...? En hoe bevalt de cocathee? Geniet ervan enne aan die douche zal je moeten wennen....pas maar op dat je niet onder stroom komt te staan, of heb je geen elektrisch verwarme douche??!! Geniet ervan!! En binnenkort moet je zeker naar Pisac gaan op zondag, mooie busrit (lekker gammel) er naartoe en echt een geweldige markt! I love it! Kijk uit naar je volgende berichtje! Liefs, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Hey allemaal! In deze weblog zal ik al mijn avonturen bijhouden. Laat gerust een berichtje achter!!! xxx Claire

Actief sinds 23 Maart 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 15815

Voorgaande reizen:

31 December 2014 - 01 April 2016

Down Under

03 April 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: