El lago Titicaca - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Claire - WaarBenJij.nu El lago Titicaca - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Claire - WaarBenJij.nu

El lago Titicaca

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claire

31 Mei 2008 | Bolivia, Copacabana

Ondanks dat ik er maar een dagje ben geweest, wou ik toch ff Bolivia aangeven op de kaart. We (Esther, Jessica en ik) zijn vorig weekend naar het hoogst bevaarbare meer ter wereld geweest: lago Titicaca. Eerst dus naar Bolivia naar Copacabana gegaan waar we Isla del Sol hebben gezien. Erg mooie tocht met de gebruikelijke Incarituelen. Zo zagen we de ´heilige rots´, waaruit de Inca´s afstammen. Als je goed keek kon je er een kat inzien. Titi betekent namelijk kat in quecha, de taal die daar nog steeds gesproken wordt. Ook kon er een man met een baard gezien worden, maargoed in die rotsen kan je wel van alles zien naar mijn mening.

Aan het eind van de middag naar Puno in Peru gegaan en de volgende dag de Uros-eilanden gezien. Dit was echt gaaf :D Deze eilanden drijven op riet en hebben een dikte van maar 4 meter diep, terwijl het water daar gerust een diepte van 25 meter kan bereiken. Elke 30 dagen moet er een nieuwe laag riet opgestort worden. De mensen lopen ook de hele dag op blote voeten en hebben superfel gekleurde kleding aan. ¡Muy bonita! Zelfs de bootjes zijn van riet gemaakt. Allemaal zeer indrukwekkend!
Onze gids liet ons raden welk dier je uit de kaart van het meer kan opmaken, als je deze omdraait. Nu zijn er 4 beesten heel belangrijk voor de Inca´s, namelijk de slang, de lama, de puma en de condor. Dus ik had het goed geraden toen ik de puma zei! ;-)

Oja, donderdag 22 mei was het Corpus Christi. Een zeeer belangrijke gebeurtenis in Cusco. Overal wordt ´chiriuchu´ gegeten. ´Chiri´ is quecha voor koud en uchu voor ´hot´. Oftewel koude kip, visseneitjes, zeewier, koud vlees, hete groene pepertjes én cuy! Oftewel cavia :p :p :p Smaakt een beetje naar kip, maar er zit niet echt veel vlees aan ;-) Zelfs ook gevulde caviadarmen zaten erbij. Erg zout, maar wel muy rico (erg lekker)!

Voor de rest was ik afgelopen week nogal ziek. Nogal kou gevat in Copacabana, waar het met zo´n 3800 meter nog 500 meter hoger ligt dan Cusco. Dus bloedtest en keeltest laten doen in het ziekenhuis. Ben benieuwd naar de uitslag, maar doe gewoon heeel rustig aan! Ga ook niet meer de Salkantaytrek lopen naar Machu Picchu (is 5 dagen!), maar pak lekker de trein :-) Ik moet het natuurlijk wel gezien hebben!
En daarna ga ik beginnen met reizen. Allemaal spannende dingen in het verschiet!

Tot mailssss,

xxx Claire


  • 31 Mei 2008 - 22:56

    Niels:

    Ey lieve claire!
    Met een beetje fantasie en creativiteit kom je een heel eind met al die mythes en verhalen daar eh, dat geloof ik graag! ;)
    Leuk om wat foto's te zien al had die maaltijd echt niet gehoeven hoor, was dat echt lekker ? ;p
    Naja, snel beter worden iig en nog heel veel dingen te beleven natuurlijk! Uiteraard mis ik je stiekem wel een beetje, maar doet me goed om te horen dat je het leuk hebt en zoveel avonturen beleefd!

    Xxx

  • 01 Juni 2008 - 08:48

    Heleen:

    Hooooiii,
    daar ben ik weer!! Wederom klinkt het allemaal erg leuk wat je meemaakt. Fantastisch om zo'n verschil van levensstijl mee te maken lijkt me. Ik vind die rieten bootjes en felle kleuren trouwens best wel hip!!! Volgens mij kan je ook al een aardige woordje Spaans knap hoor!! Ben benieuwd waar het reizen je heen brengt maar eerst maar even goed beter worden!
    Hier gaat alles nog steeds zn gangetje, hebben net t bavariafeest gehad met Lucien Foort (DJ)) dat was wel geestig. We zagen nog 2 huisgenootjes van je namelijk Floor en Eveline. Floor komt btw bij Ca in het team grappig he. Woensdag zijn we als clubavond maar tapas gaan eten bij el Txoko in de oude Kijk aangezien we weer eens met zn 3-en waren. Wel een trieste bedoening hoor. Je zal het uiteraard heel leuk hebben daar maar kom toch maar gauw weer hier. We missen je hier ook wel hoor, steeds clubavond met 3 is ook maar niks ;-).

    Liefs

    Heleen

  • 01 Juni 2008 - 09:57

    Leana:

    Coole verhalen! Heel veel plezier met reizen alvast en beterschap!
    xLe

  • 01 Juni 2008 - 12:12

    Daan:

    cool hoor! nu ook erg veel zin om zelf te gaan! je moet maar voorbereidend onderzoek voor me doen ;)
    Beterschap!!!!!!!!

    liefs daan

  • 02 Juni 2008 - 10:51

    Caro:

    Lieve Claire!
    Wat maak je weer prachtige en heerlijke (muy rico) dingen mee!
    super leuk om te lezen..
    sterkte met je gezondheid!
    Hier in Olanda alles ok. Ben aan het wachten op de uitslag of ons afstudeer-project wordt goedgekeurd. helaas betekent dat wel dat ik in de nabije toekomst een tandje erbij moet doen, maar goed, nu dus nog even chillen!
    Rut is inmiddels deze week ook weer terug uit Amerika, dus de family is weer compleet. gister groot tuinfeest ter ere van hem en ohja hockey toernooi t weekend gehad, heerlijk! Alleen is t hier vies drukkend warm, dus iedereen was zijknat. en t begon ook nog te gieten, maar ja daar smelt je niet van. Ben benieuwd of je nog contact hebt gehad met VINEA?? ik ga denk ik door met circostrada, is wel leuk! volgend jaar gaan we wel echt samen gezelli he?!!?!?

    nou meis, dikke beso en veel plezier!!!

    kusss

  • 02 Juni 2008 - 12:58

    Pama's:

    Lieve Claire,

    Wat een supermooie foto's en wat een prachtige blauwe luchten. Dat die mensen de hele dag op blote voeten lopen, terwijl jullie liggen te rillen in je bedje..... Trwns dat eten ziet er uit alsof je meedoet met Fear Factor (komt in de beste families voor!).
    Hockeykampioen geworden, gaan nu 1e klasse B spelen, dus hard aan de conditie werken van de zomer...
    Héééél veel liefs en geniet van M.P. xxxxx

  • 07 Juni 2008 - 06:54

    Roosje:

    Clairio,

    Wat spannend allemaal! Ben je weer beter? Hier in NL druk druk bij AH. Helemaal in EK sferen natuurlijk. En volgende week naar Grunn:-). Jammer dat ik je dan niet kan zien.

    Veel plezier met reizen.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Hey allemaal! In deze weblog zal ik al mijn avonturen bijhouden. Laat gerust een berichtje achter!!! xxx Claire

Actief sinds 23 Maart 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 15779

Voorgaande reizen:

31 December 2014 - 01 April 2016

Down Under

03 April 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: