Jungle Rurrenabaque, Bolivia - Reisverslag uit Cusco, Peru van Claire - WaarBenJij.nu Jungle Rurrenabaque, Bolivia - Reisverslag uit Cusco, Peru van Claire - WaarBenJij.nu

Jungle Rurrenabaque, Bolivia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claire

06 Juli 2008 | Peru, Cusco

Na alle kou, was ik toe aan warmte! Had al een kleine voorproef genomen in het kleine plaatsje Villa Turani, waarbij ik naar een vrijwilligerspark ben geweest en heel veel verschillende aapjes, ara's en watervallen heb gezien. De tocht vanuit Cochabamba naar Villa Turani was zeer indrukwekkend. In drie uur tijd veranderde het landschap van dor en droog met een paar rotsen en hier en daar een struik naar een heel groen en warm gebied.
In Cochabamba overigens nog de grote markten gezien én ik heb daar een klassiek concert bezocht. Doe eens gek!

Toen naar La Paz gegaan en na een dag in het Cocamuseum in La Paz gespendeerd te hebben (weet nu écht zeker dat ik nooit cocaïne zal gaan gebruiken), heb ik het vliegtuig naar Rurrenabaque gepakt. Heerlijk die warmte én de hangmatten van het hostel :D :D :D

De volgende dag eerst een jeeptocht van 3 uur gemaakt over een aardig hobbelige weg :S maar vervolgens 2,5 uur heerlijk relaxt in de boot allerlei beestjes bekeken: oftewel heeeel veel alligators, schildpadden en exotische vogels, maar ook apen én zelfs rose dolfijnen die daar zwemmen. Ze zijn rose, omdat ze iets eten waardoor hun huid deze kleur krijgt. Helaas was het water heel donker en bruin, waardoor je ze alleen zag wanneer ze het water uitsprongen. Een ander beest was een soort van kruising tussen een beer en een vergrootte cavia. Hij heet de capibara en is heel lelijk, maar wel grappig om te zien. Loopt ook gewoon tussen de alligators door enzo…
´s Avonds na het (heel lekkere) eten naar de Sunsetbar gegaan om de zonsondergang (Subset, duh) te bekijken. Muy bonito!!! Toen het echt donker werd stapten we weer in de boot om op zoek te gaan naar de ogen van de alligators. Haha, was met 3 Australiërs en 2 Britse meisjes en die vonden het best eng geloof ik! Als je met je zaklantaarn recht in de ogen van de alligator scheen, zag je twee rode oogjes. Heel naïef dacht ik dat ze geel zouden zijn, maargoed. Wel echt gaaf om te zien! Niet alleen de ogen van de alligators trouwens, maar ook vooral de sterrenhemel. Ik heb nog nooit zoveel sterren bij elkaar gezien. Echt ongelooflijk mooi!

De volgende dag zijn we in de hitte (haha, iets teveel warmte) op zoek gegaan naar de anaconda. Deze helaas niet gezien, wel veel modder. Een keer (van de velen) bleef m´n laars zo erg in de modder zitten, dat ik deze met m'n handen moest uitgraven. Uiteindelijk had een andere gids een baby-alligator gevonden. Superlief! En later vond hij ook nog een cobra. Dus toch nog slangen gezien :D
´s Middags zijn we met de dolfijnen gaan zwemmen. Heerlijk verfrissend, maar door het bruine water kon je ze als nog niet zien, behalve als er eentje naast je opdook.

De laatste dag errug vroeg opgestaan om de zonsopgang te zien! Wederom erg mooi. Na het ontbijt zijn we gaan vissen op piranhas. Jaja, die zwemmen er ook. En na heeel veel aas gevoerd te hebben aan de vissen, bleef eindelijk een piranha aan m´n haak zitten. Ik was natuurlijk supertrots. Haha, zie de foto´s!!! En ´s middags voor lunch gingen we ze ook opeten. Ze hebben inderdaad veel tanden (niet gegeten natuurlijk), maar voor de rest niet heeel veel smaak.
´s Middags weer dezelfde route terug (in de hobbelige jeep) en op het nippertje het vliegtuig gehaald. Kwam nog een Cultureel Geograaf tegen uut Grunn, Annelies (van de Plops). Echt zo´n toeval!

Uiteindelijk woensdag een 16 uur durende busreis terug naar Cusco gemaakt vanuit La Paz en nu ben ik de laatste daagjes hier in Cusco aan het spenderen. Echt heeel leuk om m´n vrienden en m´n gastgezin weer te zien. Ga alles en iedereen ontzettend missen, maar vind het stiekem ook wel heel leuk om weer naar Nederland te gaan. Ik land woensdag om 13.45u (Nederlandse tijd), dus zie jullie allemaal wel op Schiphol ;-)

Superbedankt voor alle lieve berichtjes. Af en toe keek ik daar echt naar uit! Hopelijk hebben jullie genoten van mijn reis, haha ik zeker!!!
Tot snel in Nederland!!!

Muchos besos, Claire

  • 07 Juli 2008 - 07:21

    Ankimon:

    Hi Claire,
    Geniet van de laatste paar dagen en alvast een goede reis. See you soon (als jij woensdag aankomt gaan wij net naar Frankrijk voor een paar weken).
    Love,
    Ankimon

  • 07 Juli 2008 - 08:27

    Caro:

    hey meis,

    genieten nog heel even en dan weer terug naar t kikkerlandje. Donderdag ga ik met de fam voor 3 weken naar thailand! en daarna nog twee weekjes vinea. daarna gaan we zeker afspreken, want ik wil alles nog een keer horen ;) en natuurlijk al mijn verhalen vertellen :D

    kusje en goeie reis!

  • 07 Juli 2008 - 08:34

    Carien:

    Hey Claire,

    Wat leuk dat je het nog zo lekker hebt gehad je laatste daagjes!
    Ik ga morgen weg naar indonesie, dus jij een goede terugreis en een mooi feest alvast vrijdag!
    Spreek je daarna wel weer in groningen!
    liefs en kusjes Carien

  • 07 Juli 2008 - 08:51

    Emilie:

    Hey Claire,

    wat leuk om je verhalen te lezen! Echt gaaf, dat je al die dieren van dichtbij hebt gezien..

    Veel plezier nog even die laatste dagen, een goede terugreis en zie je vrijdag op je feestje!

    liefs, Emilie

  • 07 Juli 2008 - 10:08

    Willem Aalders:

    Lieve Claire,

    Ik heb genoten van je mooie berichten uit de (nog) niet zo platgetreden gebieden van het prachtige Zuid Amerika!
    een heel goeie terugvlucht gewenst en toi toi!


  • 07 Juli 2008 - 10:25

    Heleen:

    Wow Claire wat een mooie natuur en wat een foto's en WAT EEN VERHALEN. Ben zooo benieuwd hoe het is als je thuis bent en dat is al heel gauw!!!!
    Geniet nog ff van de laatste paar dagen en kom goed terug.
    Oja ik dacht ook altijd dat ze gele ogen hadden die croc's van tekenfilms enzo en ik meen het op animal planet ook gezien te hebben. Toch maar beter opletten de volgende x hihi :S of komt t maybe door de donkerte en de zaklantaarn?

    Liefs

  • 07 Juli 2008 - 13:41

    Pama's:


    Wat een verhalen en
    wederom prachtige foto's!!! 'T is niet te hopen dat je 16 uren lang in die groene, ZEER HIPPE, bus hebt hoeven zitten... De Amazonedolfijn wordt niet langer dan 2 meter en is erg bontgekleurd. Hoe OUDER ze worden, hoe ROZER de kleur van hun huid wordt. De gele aapjes op de foto zijn de goudharige leeuwegrootoorapen (leuk 'hangman'/'galgje' woord) en de kruising tussen beer/cavia is de Capybara (wie kent hem niet?), het grootste knaagdier ter wereld.

    De sterrenhemel zal wel overweldigend zijn geweest. Was het nóg mooier dan in Kenia, toen je de melkweg zo duidelijk kon zien?

    Anyways, de bioloog c.q. sterrenkundige onder ons heeft weer gesproken en we wensen jou een heeeeel goede reis toe, dikke kus aan je lieve gastgezin en tot op Schiphol.


  • 07 Juli 2008 - 18:18

    Jessica:

    He Claire!

    Alvast een goede reis teruggewenst! En tot snel! Ik vond t niet leuk om weg te gaan uit Cusco en moest erg huilen in het vliegtuig, maar was vrijwel gelijk weer gewend in NL en vind t ook wel weer leuk om terug te zijn.
    Alvast een troost voor jou!

    Liefs Jessica

  • 07 Juli 2008 - 18:39

    Maart:

    Wat is reizen toch fantastisch! T zal wel wennen worden straks...maar wel heel leuk om je weer live te kunnen zien natuurlijk! Een goede reis terug alvast en tot gauw in Groningen! (zit er nog tot oktober hoor, dus alle tijd;)). Kus!

  • 09 Juli 2008 - 17:15

    Rosie:

    Ben je dus weer terug?!

    Jeeej! We bellen. Sorry dat ik nog niets van me heb laten horen.
    Druk druk.

    :-)
    Dikke kus, ROsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Hey allemaal! In deze weblog zal ik al mijn avonturen bijhouden. Laat gerust een berichtje achter!!! xxx Claire

Actief sinds 23 Maart 2008
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 15771

Voorgaande reizen:

31 December 2014 - 01 April 2016

Down Under

03 April 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: