Eerste reisweekje - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Claire - WaarBenJij.nu Eerste reisweekje - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Claire - WaarBenJij.nu

Eerste reisweekje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claire

18 Juni 2008 | Peru, Arequipa

Heb een zeer druk weekje achter de rug. Allereerst met de bus naar Ica gegaan, waarbij ik ´s ochtends aankwam in Huacachina, een oase midden in de woestijn. Dus overal om je heen zie je duinen. Onder het genot van Nederland – Italië gelunched en toen ben ik om 16u gaan sandboarden. Oftewel je crost eerst met een buggy razendsnel over alle duinen. Een achtbaan is er niks bij. Vervolgens worden de boards erbij gepakt en kan je er staand of liggend op je buik van de duinen afroetsjen. Gaat hard!!! Maar wel ontzettend gaaf. Eén keer lukte het me om erop te blijven staan, maar toen we bij de 4e duin kwamen en dit echt 100 meter steil naar beneden ging, ben ik toch maar weer gaan liggen. Na afloop zat alles onder het zand :s

De volgende dag om 06.45u al naar de Islas de Ballestas gegaan. Dit zijn een soort van Galapagos-eilanden, maar dan in het klein. Wel heel veel pinguïns, een soort van meeuwen, pelikanen én zeeleeuwen gezien. Echt ontzettend mooi :-)! ´s Middags nog even afgesproken met Angela, die in Ica woont en daarna naar Nazca gegaan.

De volgende dag naar het vliegveld van Nazca gegaan om de lijnen vanuit de lucht te bekijken. Eerst kregen we een film te zien over de vele speculaties rondom de Nazcalijnen, waarom ze zijn ontstaan en dergelijke. Om 11.30u vloog ik dan ook daadwerkelijk over de lijnen. Ik zat naast de piloot en had echt een fantastich uitzicht. Zo ongelooflijk indrukwekkend. Zie de foto´s! Eerst zie je heel veel modderstromen en dan uiteindelijk dus echt de figuren: een astronaut, aap, spin, colibri, handen, een boom, etc. Echt zoooo ontzettend mooi :D :D :D
´s Middags in Nazca naar een begraafplaats geweest. Oftewel in de woestijn liggen nog allerlei graven verborgen. De belangrijke mensen werden in doeken ingewikkeld eigenlijk net zoals de mummies. Twee keer per jaar ging de sjamaan het graf in om het lijk te verzorgen. Contact met het leven hierna was namelijk ontzettend belangrijk. Nu zijn de mummies dus heel goed bewaard gebleven en hebben ze zelfs hun oorspronkelijke haar nog. De kinderlichaampjes echter, werden begraven zonder hoofd…

De volgende dag (donderdag) kwam ik na een vermoeiende busreis aan in Arequipa. Nog op een terrasje gezeten en vrijdag kwamen Jessica en Esther aan in Arequipa en hebben we het vrouwenklooster bekeken. Echt een dorp op zich. Vrouwen konden zich op 12-jarige leeftijd hier aanmelden als ze heel graag non wilden worden of niet al wilden gaan trouwen, wat toen heel normaal was. Aan het eind van de middag na het voetbal gekeken te hebben, nog naar Juanita gegaan. Dit is een mummie dat gevonden is boven op een berg, begraven in het ijs, waardoor ze heel goed bewaard is gebleven. Heel waarschijnlijk is ze geofferd aan de goden, want er lagen ook allerlei schatten en rijkdommen bij haar in het graf.

Zaterdag zijn we naar de Colca cañon gegaan. Deze canyon is waarschijnlijk nog dieper dan de Grand Canyon. Eerst heel veel vicuñas gezien, dit zijn een soort lama´s, maar dan veel ranker gebouwd. Vervolgens nog heel veel alpaca´s én ijs gezien toen we op 4000 meter hoogte waren! Aan het eind van de middag zijn we naar van die warme baden geweest, echt heel lekker :) en na een heel koude nacht de volgende dag vroeg opgestaan om de condors te bekijken. Het was wel heel winderig en koud daar, maar rond 9u kwamen de eerste condors tevoorschijn en dat maakte een hoop goed. Wat ongelooflijk groot en mooi zijn die beesten. Zeker de moeite waard! :D

• 18 Juni 2008 - 18:45

Stuq:

Hey lieve Claire,

Wat een mooie verhalen allemaal! Leuk om je zo toch nog een beetje bij de clubavond te hebben ;)
    Geniet nog van je reis!

Dikke kus leen, jet, carien en eef

• 18 Juni 2008 - 21:16

Laurien:

Hey Claire,

Wat een coole reis, mooie foto's. Vind het echt heel leuk om je verhalen te lezen!
    Heel veel plezier, geniet ervan!

Liefs Laurien

• 18 Juni 2008 - 21:16

Caro:

lieve Claire!
    wat maak je toch weer bijzondere dingen mee! en je ziet er goed uit, like always maar nu straal je echt heel erg!
    hoop je snel weer te zien!
    dikke kus, caro

• 19 Juni 2008 - 08:48

Ankimon:

Zo ongelooflijk leuk allemaal!!! En groetjes vanuit het oranje, natte, maar goed-voetballende Nederland.
    Have fun,
    Love,
    Ankimon

• 19 Juni 2008 - 09:15

Nienke:

Heej Claire,
    wat geweldig om al je ervaringen te lezen!! Zit vol 'jaloerzie', uit een regenachtig nederland naar al je geweldige foto's te kijken!! Echt tof! wat een avondtuur;).
    Hoelang duurt je reis nog?
    Genietze, en heel veel plezier nog!
    Veel liefs van alle "Conijntjes";)

• 20 Juni 2008 - 14:54

Jochem:

Wat een prachtige foto's! Klinkt allemaal erg gaaf wat je allemaal doet. Nog veel pelzier!

• 24 Juni 2008 - 18:13

Pama's:

Wat ziet die mummie er nog goed uit, zeg, en wat zijn die duinen mooi en groots en die lijnen vanuit de lucht.....prachtig.
    Heb ook Jessica en Esther een berichtje gestuurd, leef enorm met jullie drieën mee.
    Leuk je te zien op de webcam en geniet nog van het mooie Bolivia en de overweldigende natuur daar.
    Groeten van ons allen,

Pa, Ma, Mi xxxxxxxx